MMAと生活

日本の総合格闘技と、その他日々の生活の日記です

Have , Take, Make, Getからマスターせよ

■Have  =  飲む・食べる・予定
I  had bread for breakfast this morning..
I  had  many drinks last night.
I  have a meeting after the lesson.
今朝は朝食にパンを食べました。
昨夜はたくさんお酒を飲みました。
レッスン後にミーティングがあります。


■Take  =  ~な時間を取る・メモを取る・連れていく・かかる時間・受け入れる
Don’t  worry!  Take your time!
It’s difficult to take notes in English.
Thanks for taking me to the station.
It  takes  5  minutes  to  get  to  the  office  from  the  station.
I  will  take  that  offer.
心配しないで! ゆっくりしてください!
英語でメモを取るのは難しい。
駅まで連れて行ってくれてありがとう。
駅からオフィスまでは5分かかります。
私はその申し出を受けます。


■Make  =  作る・得る・~な気持ちにさせる・間に合う・調整する
I  will  make  breakfast  today.
He  is  making  a  lot  of  money.
She  make  me  happy.
My  colleague  made  it  on  time  to  the  meeting.
Can  you  make  an  appointment  for  me?
今日は朝食を作ります。
彼は大金を稼いでいます。
彼女は私を幸せにしてくれます。
私の同僚は会議に時間通りに着きました。
予約をとってもらえますか?


■Get  =  受け取る・到着する・理解する・~な状態になる・サービスを受ける
Did  you  get  my  message?
I  usually  get  home  at  7  at  night.
I  didn’t  get  what  you  mean.
He  got  very  angry.
She  got  a  new  haircut  today.
あなたは私のメッセージを受け取りましたか?
私はいつも夜の7時に家に帰ります。
何を言っているのか分かりませんでした。
彼はとても怒った。
彼女は今日新しい髪を切りました。