MMAと生活

日本の総合格闘技と、その他日々の生活の日記です

英語の単語11/1-12/29

complaint コンプライント
let us proseed to try.
Asia エイシャ
i will try to do it again!
インクワイアリー
let us now switch role

your  are exposed
あなたは暴露されています

are feeling better now?
今は気分が良くなりましたか?

I am regrettable.
残念です。

I am passionate to teach  my students well
私は生徒たちに上手に教えることに情熱を持っています

I want you to learn
学んでほしい

as long as  you are also willing to learn, then it will be faster.
あなたも学ぶ意欲がある限り、それはより速くなります。

if you are willing to learn then we can go farther in terms of your skills
学ぶ意欲があれば、私たちはあなたのスキルをさらに向上させることができます

farther terms 
さらに先の条件

Let's proceed to the next lesson
次のレッスンに進みましょう

the most important thing is we will learn
最も重要なことは私たちが学ぶことです

Let us now go to Try 1
では、Try 1 に進みましょう。

i am now introducing a lot of phrases
今、たくさんのフレーズを紹介しています

We are running out of time
時間がなくなってきました

I was almost late for my class this morning 5:30 JST
今朝、日本時間5:30の授業に遅刻しそうになりました

pandesal
パンデサル

I am afraid I might get fat
太ってしまうのではないかと心配です

 understand it is expensive because of your climate
  あなたの気候のせいで費用がかかることを理解してください

All the best with your hospital visit
ご来院よろしくお願いします

line down
ラインダウン

specific time 
特定の時間

These phrases go together to give specific time to an event.
これらのフレーズを組み合わせて、イベントに特定の時間を与えます。

Until such time, you will get used to it.
それまでは慣れていきましょう。

used to it means- you will know the dialogue
慣れるということは、会話がわかるようになるということです

try to give it a time.
時間を置いてみてください。

try to give it time to watch
時間をかけて見てみるようにしてください

with that, if 
それで、もし

you are exposed to watching English movies 
あなたは英語の映画を見る機会があります

you will learn how to speak also.
話し方も学びます。

but me, I can do it without rice. bread only
でも私はご飯なしでも大丈夫です。 パンのみ

I need to do some CRUNCHES. 
クランチをする必要がある。

I can handle it..
対処できます..

Do you want me to share idioms now?
今すぐイディオムを共有してもいいですか?

this is a common idiom in English
これは英語でよく使われる慣用句です

I am trying to tell positive things.
ポジティブなことを伝えるように心がけています。

You have started learning, so just have to be consistent
学び始めたのだから、一貫性を保つ必要がある

That is why you are here now to improve your Egnlish.
だからこそ、あなたは英語を上達させるためにここにいるのです。

It is a good decision that you made.
あなたが下した良い決断です。

passion - a strong feeling of enthusiasm or 
情熱 - 強い熱意、または
excitement for something or about doing something.
何かに対する、または何かをすることに対する興奮。

Even if i lack sleep last night
昨夜は寝不足でも

I watch basketball game of my nephew
私は甥のバスケットボールの試合を見ます

this is a good topic to discuss
これは話し合うのに良い話題です

for you to practice also
あなたも練習してください

do you find it helpful?
役に立つと思いますか?

we will do this from to time for you to practice talking and undestanding.
話したり理解する練習をするために、私たちは時々これを行います。

Out of the blue
突然

anexpcted
予想外の

out of the  blue - you did not expect it
突然 - 予想していなかった

I was able to have a salary increase out of the blue.
突然給料を上げることができました。

These phrases go together to agree to a plan.
これらのフレーズは計画に同意するために組み合わされます。

expressions
表現

expression
表現

a word or group of words used in a particular situation or by particular people
特定の状況または特定の人々によって使用される単語または単語のグループ

Say it without stumbling. 
つまずかずに言ってください。

NOBODY EXPECTS A LEF HOOK
誰も左フックを期待していない

Those who type in big letters will get ten thousand US dollars  tomorrow
大きな文字を入力した人には明日1万ドルが与えられます

BUSY = HECTIC 
忙しい = 忙しい

supercalifragilisticexpialidocious
スーパーカリフラジリスティックエクスピアリドーシャス

You are now pronouncing the words well.
あなたは今、単語を上手に発音できるようになりました。

continue to pronounce well
上手に発音し続ける

Give me a second.
ちょっと待ってください。

the secret is staying happy always and smiling always.
秘訣は、いつも幸せで、いつも笑顔でいられることです。

What's up is not advisable to use in business.
What's up をビジネスで使用することはお勧めできません。

go over
調べる
look over
見渡す

TIMEFRAME
時間枠

by 12 PM - should be completed on or before 12 PM
午後 12 時まで - 午後 12 時までに完了する必要があります

Words that are followed by vowels.
母音が続く単語。
Words that have the same consonant sound.
同じ子音を持つ単語。

Phrases
フレーズ

certain 
ある

I need the estimate by the weekend.
週末までに見積もりが必要です。

That's how we answer this question naturally.
このようにして、私たちはこの質問に自然に答えます。

Sentence structure
文の構造

Who should APPROVE the proposal?
誰がその提案を承認すべきでしょうか?

You are not a GUZZLER.
あなたはガズラーではありません。

Were you able to use these phrases?
これらのフレーズを使うことができましたか?

Dont worry, we will study it well, slowly at this time
心配しないでください、今度はゆっくりとよく勉強します

Always remember your lesson and take it slowly and easy.
常にレッスンを思い出して、ゆっくりと気楽に取り組んでください。

Choose an answer from the choices above.
上の選択肢から答えを選んでください。

These are the questions that you can ask from somebody.
これらは、誰かに尋ねることができる質問です。

On the other hand, if somebody asks these questions, you can answer also.
一方、誰かがこれらの質問をした場合は、あなたも答えることができます。

Do learn something?
何かを学びますか?

adjective
形容詞

use to describe something
何かを説明するために使用する

 figure out what to do
  何をすべきか考え出す

Punchline Pugilists
パンチライン 拳闘士

I have a flu
インフルエンザにかかっている

unrealistic アンリアリスティック
非現実的 アンリアリスティック

unrealistic - not realistic, can't be achieved 
非現実的 - 現実的ではない、達成できない
or done
または完了しました

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
ーーーーーーーーーーーー
All ears
すべての耳

Fully listening
徹底的に聞く

THE EMPLOYEES WERE ALL EARS WHEN THE CEO DELIVERED HIS SPEECH.
CEO のスピーチに従業員は皆耳を傾けていました。

Keep an eye on
目を離さない

Take care of, watch in order to protect
大事にして、守るために見守って

PLEASE KEEP AN EYE ON MY MY BAG. I JUST NEED TO GO TO THE STORE.
私のマイバッグに注目してください。 店に行くだけです。

Joined at the hip
腰で結合

To be exceptionally close to someone
誰かと特別に親しくなること

WE HAVE BEEN FRIENDS SINCE HIGH SCHOOL. WE ARE JOINED AT THE HIP.
私たちは高校時代からの友達です。 私たちは腰でつながっています。

Pat on the back
背中を軽くたたきます

Recognition or a thank-you
表彰または感謝

HE GAT A PAT ON THE BACK FOR A JOB WELL DONE.
彼はよくやったと褒めてくれた。

See eye to eye
目と目を合わせて見る

Agree
同意する

WE CANNOT SEE EYE TO EYE ON ISSUES ABOUT THE BUDGET.
予算に関する問題については、目を合わせることはできません。

On the nose
鼻の上

Precisely, 
正確に、
at an exact time
正確な時間に

THE CLIENT ARRIVED ON THE NOSE FOR THE MEETING
クライアントは会議のために鼻先に到着しました

-------------
-------------

A sight for sore eyes
目が痛くなる光景

Someone that you’re pleased to see
会えて嬉しい人

YOU ARE A SIGHT FOR SORE EYES.
あなたは目の痛い人です。

Cost an arm and a leg
腕と脚の費用がかかります

Be very expensive
非常に高価である

THAT HERMES BAG COSTS AN ARM AND A LEG.
そのエルメスのバッグには腕と足が必要です。

Nice to have you back.
戻ってきてくれて嬉しいです。

I am glad to have you.
よろしくお願いします。

exchange of statement
声明のやりとり

It is ok to commit mistakes
間違いを犯しても大丈夫です

Have you learned something today?
今日何か学びましたか?


You will learn as we go along.
進めていくうちに学習していきます。


At least you now have a lot of phrases to learn.
少なくとも、学習すべきフレーズはたくさんあります。


Pursuit of Happiness 
幸せのちから


Until such time, you will get used to it.
それまでは慣れていきましょう。

primary school
小学校
junior high school
中学校


take care
お大事に


adjective
形容詞


Etymology
語源


I want to say today in another word
私は today を別の言葉で言いたい


Oversleeping
寝坊


Is this correct? Is there any other way to say it?
これは正解ですか?これ以外の言い方はありますか?


Where should we collaborate? Is this what you want to convey to the other person?
協調すべきところはどこですか?相手に伝えたいところですよね?


strongly pronounced
強く発音


capital
キャピタル


for example
例えば


never mind
気にしないで


I'll do my best to talk
頑張って話すから


me too,
私も、


My boss says, "Your job is to figure out what to do."
私の上司はこう言います「何をするかを考えるかが君の仕事だ」


Excellent is a verb.
「優れた」は動詞です。
``Amazing'' is better than ``awesome.''
素晴らしい は awesome の方が良い。


regrettable
悔しい


I want to know a lot of common phrases
私は一般的な言い回したくさんを知りたいです


I don't understand the fine nuances
細かいニュアンスが分からない
I'll try my best to understand
頑張って理解します
Please tell me again and again
何度も教えてください


I'm off today.
私は今日はお休みです。
I slept for a long time.
私は長い時間寝ました.


I eat bread for breakfast.
私は朝ごはんにパンを食べます。
It is a sweet bean paste bread.
甘い豆のペーストのパンです。
This is traditional Japanese bread.
これは日本の伝統的なパンです。
Very popular.
とても人気があります。
Does the Philippines have its own bread?
フィリピンの独自のパンはありますか?


There's something I want you to see.
見てほしいものがあります。


salty
しょっぱい


Japan is also becoming like this recently due to climate change.
日本も最近、気候変動のせいで、そうなりつつある。


It was an easy phrase to talk about.
話しやすいフレーズだった。


There are words that are difficult to say
言いにくいワードがある


I was feeling good today.
今日は調子が良かった。


I have a lot of pain in my lower back.
私は腰がすごく痛い

I feel so refreshed
私はとてもすっきりしました
strained back
ぎっくり腰

I don't feel motivated
モチベーションが湧かない

I can work freely
私は自由に仕事が出来る

I'm saved
助かっている


Please let me stand.
立たせてください」

Do you have an answer?
答えはあるの?

 

as time goes, I know you will improve

時間が経てば経つほど、あなたは改善されると私は知っています

because everything will start from nothing.

すべてはゼロから始まるからです。

But it is now manageable and decreasing.

しかし、現在は管理可能であり、減少しています。

do you have another word for that?

それを表す別の言葉はありますか?

 

 have a good relationship with my dog, that is why he is not biting me..
私は犬と良好な関係を築いているので、彼は私を噛まないのです。


indicate
示す


high school reunion
高校の同窓会


I hope that you can still recognize your high school classmates
高校のクラスメートを今でも認識できることを願っています


PERCENTAGES AND FRACTIONS
パーセンテージと分数


You now have lots of phrases to use.
これで使えるフレーズがたくさん増えました。


Did you study ahead?
事前に勉強しましたか?


I need to praise you for your effort.
あなたの努力を称賛する必要があります。


As your Trainer, I need to praise you for your effort.
あなたのトレーナーとして、私はあなたの努力を称賛する必要があります。


I appreciate you for your effort to our lesson.
私たちのレッスンにご尽力いただきありがとうございました。


I will put this in the evaluation so that you can review the vocabulary.
語彙の復習のために評価に入れさせていただきます。


temporary
一時的


Would that be ok?
それでいいでしょうか?


confident
自信を持って


you are now confident in doing your exercises. You have improved.
あなたは今、自信を持ってエクササイズに取り組むことができます。 改善されましたね。


I prepareing
準備中です


What you are doing is the right thing to do. You are preparing for your lessons.
あなたがやっていることは正しいことです。 あなたはレッスンの準備をしています。


general affairs
総務


General Affairs Department = this is the department that gives out the supplies
総務部=物資を配る部署です


they also handle the cleaning
掃除もやってくれる


precisely = perfectly
正確に = 完璧に


my children wasnt able to visit the places we went yesterday.
私の子供たちは昨日私たちが行った場所を訪れることができませんでした。


we had a road trip yesterday
私たちは昨日ロードトリップをしました


my husband was the one who drove the car yesterday for our roadtrip
昨日ロードトリップのために車を運転したのは夫でした


I am sharing this so that you will become familiar with the words.
この言葉に慣れるためにこれを共有します。


As we go along, you will be able to understand it.
やっていくうちに、理解できるようになります。


campaign
運動


I made sure that I finished everything last night
昨日の夜にすべてを完了したことを確認しました

 

 

Until such time, you will get used to it.
それまでは慣れていきましょう。

inquiry

問い合わせ

achieve

成し遂げる

recognizing the effort

\努力を認識する

 

I want to know many words that I don't know

私は知らない言葉をたくさん知りたい

pronunciation

発音